Deschiderea unei afaceri in Romania incepe prin alegerea tipului de firma, conform Legii Societatilor Comerciale. Din punct de vedere legal, sunt mai multe tipuri de firme care pot fi inmatriculate in Romania, una dintre cel mai des intalnite fiind societatea pe actiuni, cel mai bine cunoscuta ca SA-ul.
Agentii nostri specializati in infiintare de firme in toate marile orase ale tarii, va pot ajuta sa inmatriculati o SA.
Societatea pe actiuni este o forma de societate in cadrul careia, ca si in cazul societatii cu raspundere limitata, patrimoniul este constituit din capital social. In cadrul societatii pe actiuni, persoanele care isi aduc aportul se numesc actionari si raspund numai in limita aportului.
Avantajele infiintarii unei SA se refera la: posibilitatea emiterii de obligatiuni ( valoarea nominala a acestora trebuie sa fie de minim 0,1 lei ), raspunderea actionarilor in limita aportului adus la capitalul social al firmei, posibilitatea obtinerii capitalului social prin emiterea de obligatiuni de pe piata financiara, precum si la participarea actionarilor la deciziile privitoare la desfasurarea activitatii firmei proportional cu aportul adus la capitalul social al SA.
De multe ori, infiintarea unei SA este comparata cu infiintarea unui SRL, si desi cerintele pot fi asemanatoare in ceea ce priveste documentele necesare inmatricularii ambelor tipuri de societati, cerintele legale sunt destul de diferite din anumite puncte de vedere.
Pentru a infiinta o SA sunt necesare:
Toate aceste informatii trebuie sa apara in actul constitutiv al societatii care trebuie depus la Registrul Comertului din orasul in care firma isi va desfasura activitatea economica.
Puteti citi despre infiintarea unei SA in Romania in schema de mai jos:
Societatea pe actiuni se poate constitui prin contract de societate si statut, prin urmatoarele modalitati:
Societatea pe actiuni nu poate avea mai putin de doi actionari iar pragul minim al unei astfel de societati este de 90.000 lei, acest capital social fiind divizat in actiuni – nominative sau la purtator- transmisibile si negociabile.
Societatea pe actiuni poate fi infiintata:
Directoratul este organul care aduce la indeplinire actele necesare pentru a realiza obiectul de activitate al societatii cu exceptia celor care revin in sarcina consiliului de supraveghere ori a adunarii generale. Numarul membrilor directoratului este impar iar acestia isi desfasoara activitatea sub controlul consiliului de supraveghere.
Consiliul de supraveghere, asemanator administratorilor, este numit de catre adunarea generala, cu exceptia primilor membri care sunt desemnati prin actul constitutiv, iar numarul membrilor variaza intre 3 si 11.
Capitalul social al unei SA este constituit din actiunile emise de catre societate care pot fi, in functie de modalitatea de transmitere, actiuni nominative sau actiuni la purtator. Modalitatea actiunilor va fi stabilita prin actul constitutiv. In caz contrar, ne vom afla in prezenta unor actiuni nominative.
Este obligatoriu ca valoarea actiunilor sa fie egala, acestea conferind titularilor sai drepturi egale. Cu toate acestea, Legea nr. 31/1990 privind societatile prevede posibilitatea unor actiuni care instituie drepturi diferite titularilor sai.
Actiunile platite vor conferi, de asemenea, titularilor sai, dreptul de vot in adunarea generala. Ca si in cazul unui SRL, adunarile generale pot fi ordinare si extraordinare, in functie de problema care necesita rezolvare in ceea ce priveste activitatea si functionarea SA. Hotararile in cadrul acestor adunari se iau cu majoritatea voturilor exprimate de catre actionari.
Pentru a beneficia de o infiintare fara probleme, agentii nostri descriu mai jos etapele infiintarii unei societati pe actiuni. Acestea sunt:
In ceea ce priveste rezervarea numelui firmei, acesta trebuie sa fie unic. Acest lucru se poate verifica pe portalul Registrului Comertului. Este recomandata alegerea a 3 nume si verificarea lor, dupa care se poate retine doar cel dorit de fondatori. Aceasta operatiune este gratuita.
La redactarea actului constitutiv al SA-ului trebuie avute in vedere cateva informatii obligatorii. Printre acestea se numara numele fondatorilor, informatii despre capitalul social al firmei precum si aportul fiecarui actionar in parte. Principalul obiect de activitate, dar si cele secundare (acolo unde exista) trebuie, de asemenea, sa se regaseasca in acest document.
Alte informatii importante care trebuie sa apara in actul constitutiv al unei societati pe actiuni se refera la administratorii si managementul firmei. Avand in vedere ca o astfel de firma trebuie sa aiba un consiliu de administratie si cenzori ale caror nume trebuie trecute in document. O particularitate a SA-ului tine de consiliul de administratie care trebuie sa aiba intotdeauna un numar impar de membri.
SA-ul poate obtine un cod EORI pentru activitati de import-export cu alte societati din UE. Echipa noastra va poate ajuta si in cazul in care sunteti interesat sa deschideti o sucursala sau o filiala in Romania.
Alte aspecte importante ce tin de infiintarea unei SA se refera la capitalul social pentru depunerea caruia trebuie deschis un cont bancar special. Pentru aceasta operatiune bancile au proceduri si formulare specifice. Va puteti baza pe agentii nostri specializati in infiintare de firma pentru deschiderea unui cont bancar pentru afacerea dumneavoastra.
Specimenul de semnatura este un alt demers ce trebuie avut in vedere la infiintarea unei SA. Acesta se poate obtine la un notariat si trebuie depus la Registrul Comertului impreuna cu restul documentelor necesare inmatricularii firmei. Specimenul de semnatura se obtine de catre administratorul firmei.
Potrivit Codului fiscal, persoanele juridice sunt considerate contribuabili si sunt platitoare de impozit pe profit in valoare de 16%. Cu toate acestea, in cazul in care SA-ul se organizeaza sub forma unei microintreprinderi, aceasta are posibilitatea de a alege intre aplicarea unui impozit de 3% asupra cifrei de afaceri, vorbind astfel despre un impozit pe venit, in schimbul cotei de 16% aplicabila asupra profitului.
O microintreprindere nu reprezinta, insa, o alta forma de societate, ci reprezinta o posibilitate fiscala pusa la dispozitia intreprinderilor care indeplinesc anumite conditii in ceea ce priveste cifra de afaceri, numarul de salariati s.a.
In ceea ce priveste modalitatea de impozitare a venitului obtinut din cedarea actiunilor, Codul fiscal clasifica acest venit drept castiguri obtinute din transferul titlurilor de valoare si stabileste asupra acestora o cota de impozitare de 16%.
As vrea sa stiu care sunt actele necesare infiintarii unei societati pe actiuni si cum ma poate ajuta societatea dumneavoastra in acest sens.
Primul pas in inregistrarea unei societati pe actiuni consta in efectuarea anumitor operatiuni prealabile, precum:
Echipa noastra va sta la dispozitie in procesul de verificare la Registrul Comertului a trei variante de denumire in scopul de a facilita demersurile de inregistrare a societatii dumneavoastra.
In acest sens, consultantii nostri va stau la dispozitie cu orice informatii in ceea ce priveste acest pas al infiintarii societatii dvs.
intocmirea actului constitutiv, care trebuie sa cuprinda urmatoarele:
› in cazul in care sunt mai multe categorii de actiuni, este necesar numarul, valoarea nominala si drepturile conferite fiecarei categorii de actiuni;
› orice restrictie in ceea ce priveste transferul de actiuni;
Actul constitutiv se semneaza de catre fondatori iar, in cazul constituirii societatii prin subscriptie publica, se incheie in forma autentica.
Documentele de care aveti nevoie pentru inregistrarea unei astfel de societati sunt:
In cazul in care nu dispuneti de un spatiu pentru stabilirea sediului social, intrucat stim cat de dificil este acest lucru, va punem la dispozitie locatii pentru stabilirea sediului social al societatii dumneavoastra, in baza contractului de asistenta juridica incheiat impreuna cu societatea noastra, pentru o durata de 1 an, in baza unui onorariu accesibil.
In etapa urmatoare, echipa noastra se va ocupa de redactarea documentelor si de obtinerea actelor necesare intocmirii dosarului in scopul inregistrarii societatii dvs. in Registrul Comertului. Acest dosar va cuprinde urmatoarele documente:
Mai jos, poti urmari si un video pe aceasta tema:
Infiintarea unei SA are mai multe avantaje, printre care amintim:
Societatea noastra este dedicata satisfacerii asteptarilor dumneavoastra. Echipa noastra ofera consultanta de specialitate si asigura realizarea cu succes a inregistrarii societatii pe care v-o doriti in maxim 4 zile de la data depunerii cererii de inregistrare a societatii comerciale, precum si reprezentarea in fata judecatorului delegat si inmanarea certificatului de integistrare a societatii. Apelati cu incredere la echipa noastra si in cazul in care doriti sa infiintati un alt tip de societate, cum ar fi un SRL sau un PFA.
Daca doriti sa infiintati o societate pe actiuni si aveti nevoie de mai multe informatii legate de acest aspect, agentii nostri va stau la dispozitie oricand. De asemenea, va putem ajuta cu infiinatarea unei SA, dar si a altor tipuri de firme. Daca aveti nevoie de un site pentru afacerea dvs., va putem pune in legatura cu partenerii nostri specializati in web design.