Odata infiintata firma cu o anumita adresa a sediului social acesta poate sa fie schimbat in acelasi judet sau in altul prin depunerea unei cereri de mentiuni la Registrul Comertului. Aceasta modificare poate aparea in urma expirarii contractului de drept de folosinta a spatiului sau in cazul relocarii afacerii intr-un alt oras din tara, fiind necesara mutarea sediului social in alt judet. Indiferent de caz, se urmeaza acelasi proces la ONRC unde trebuie depuse o serie de documente.
Pentru o procedura mai rapida, va invitam sa solicitati schimbarea sediului social al societatii dvs. prin intermediul platformei noastre online, LaRegistru.
De asemenea, daca aveti nevoie de servicii rapide de infiintare firma, agentii nostri va stau la dispozitie pentru a pregati documentele necesare si a le depune la Registrul Comertului in vederea inmatricularii.
Sediul social reprezinta adresa legala sau oficiala a unei societati. Sediul social este o obligativitate la infiintarea unei firme in Romania, deoarece acesta trebuie dovedit in fata autoritatilor, in special la Registrul Comertului, la inmatricularea firmei. Orice firma, indiferent de forma sa juridica, trebuie sa aiba un sediu social.
Sediul social este folosit atat de autoritati pentru a trimite notificari si documente oficiale, cat si de clienti sau parteneri de afaceri. Este bine de stiut ca sediul social se poate obtine printr-un serviciu de gazduire.
In anumite situatii, sediul social al unei societati trebuie schimbat. Specialistii nostri va pot ajuta atat cu servicii de gazduire a sediului social cat si cu schimbarea acestuia.
De obicei, schimbarea sediului social are la baza aspecte administrative precum:
Trebuie avut in vedere ca mutarea unei firme in alt judet va atrage nu doar schimbarea sediului social, ci si schimbarea denumirii firmei.
Specialistii nostri in infiintare de firme va pot explica toate modificarile necesare la mutarea unei firme dintr-un judet in altul.
Cei care doresc sau sunt nevoiti sa modifice sediul social al unei societati trebuie sa stie ca vor avea de urmat anumite proceduri. Printre acestea actionarii si/sau asociatii trebuie sa stabileasca schimbarea sediului social intr-o intalnire care in care trebuie sa se redacteze un act modificator. De asemenea, actul constitutiv al societatii va trebui completat si actualizat cu noile modificari. Acestea trebuie inregistrate in baza unei decizii emise de un judecator-delegat. De exemplu, la schimbarea sediului social in Bucuresti, modificare actelor necesare trebuie facuta de un judecator de pe langa Tribunalul Bucuresti.
Daca aveti nevoie de informatii legate de schimbarea sediului social sau despre cerintele care trebuie intrunite la alegerea unuia, agentii nostri va pot sfatui. De asemenea, daca doriti sa infiintati un SRL, va stam la dispozitie cu servicii de gazduire a sediului social pentru o procedura rapida.
La modificarea sediului social al unei societati trebuie avut in vedere motivul schimbarii pentru a determina toti pasii care trebuie completati. Insa, indiferent de motiv, este bine de stiut ca o serie de documente trebuie, de asemenea modificate. Printre acestea actul constitutiv al firmei, certificatul de inregistrare si alte documente care tin de functionarea firmei trebuie modificate astfel incat pe ele sa apara noua adresa a sediului social.
Actionarii sau asociatii firmei trebuie sa predea aceste documente Registrului Comertului care va elibera acte noi care vor avea inscriptionate adresa noului sediu social. De asemenea, firma va trebui sa cumpere un alt Registru Unic de Control si sa modifice toate documentele oficiale care au in antet adresa veche. Printre acestea se numara chitantierele si facturierele.
Agentii nostri va pot oferi mai multe informatii legate de formalitatile care trebuie indeplinite la schimbarea sediului social. Va reamintim ca sutem la dispozitia dumneavoastra cu servicii de gazduire a sediului social in orase precum Bucuresti, Cluj-Napoca si Iasi.
In cazul schimbarii sediului intr-un alt judet, trebuie obtinuta intai o rezervare de denumire prin depunerea unei cereri de verificare disponibilitate si rezervare firma. Aceasta trebuie sa contina 3 denumiri, in functie de preferinte iar taxa de registru este de 72 lei, urmand ca documentul citat sa se adauge la dosar alaturi de urmatoarele acte:
Restul actelor sunt:
Puteti urmarii pasii la schimbarea sediului social al unei firme si in schema de mai jos:
Mutarea unei firme in alt judet va atrage nu doar schimbarea sediului social, ci si radierea acesteia din judetul in care fost inmatriculata prima data si inregistrarea in noul judet. Astfel, trebuie avuti in vedere si acesti pasi la mutarea unei societati intr-un oras din alt judet. Puteti conta pe noi pentru servicii de mutare a sediului dintr-un judet in altul.
Este bine de avut in vedere ca mutarea unui sediu social in acelasi oras poate dura 5 zile lucratoare, in timp ce mutarea in alt judet se poate prelungi pana la 20 de zile lucratoare.
Schimbarea sediului social, fie ca se va face in acelasi judet sau altul, este un aspect destul de complex care presupune si alte modificari aduse actului constitutiv, precum si certificatului de inregistrare. Astfel, va trebui da predati ceritifcatul de inregistrare la Registrul Comertului, urmand a va fi eliberat cel cu noua adresa.
De asemenea, din punct de vedere contabil, firma trebuie sa tina cont de faptul ca trebuie schimbat si Registrul Unic de Control, precum si facturierele si chitantele, deoarece acestea contin, de obicei, adresa societatii. Din acest punct de vedere, puteti solitica mai multe informatii de la contabilii nostri pe care ii puteti gasi in mai multe orase importante ale tarii.
Dupa schimbarea actului constitutiv, administratorul sau directorul firmei trebuie sa depuna documentul care atesta schimbarea facuta, precum si noul act constitutiv deja modificat.
La schimbarea sediului social prin mutare dintr-un judet in altul, societatea trebuie radiata din judetul in care nu isi mai desfasoara activitatea. Acest pas poate fi lasat in grija specialistilor nostri care se pot ocupa de radierea firmei.
Mutarea unei firme este cel mai des intalnita situatie in care se cere schimbarea sediului social, iar daca aveti nevoie de ajutor, agentii nostri va stau la dispozitie oricand.
Atunci cand o responsabilii unei societati aleg sa ii schimbe sediul social, trebuie luata o horarare care poate fi Hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic in cazul unui SRL. In cazul unei SA, aceasta va poate lua una din urmatoarele forme:
Actul va fi depus la Registrul Comertului ca document justificativ pentru schimbarea sediului social al firmei. In cazul SRL-ului este bine de stiut ca asociatii (acolo unde sunt mai multi) se vor reuni intr-o sedinta extraordinara daca decizia este luata inaintea tinerii intalnirii anuale ale acestora.
Agentii nostri specializiati in infiintare de firme va stau la dispozitie cu mai multe informatii despre acest aspect.
Ca si in cazul stabilirii sediului social la infiintarea firmei, unul dintre documentele necesare la mutarea acesteia este dovada noului sediu social care poate lua forma unui contract de inchiriere, de comodat sau de vanzare-cumparare. De asemenea, pot fi folosite si alte documente precum cele care atesta folosirea unui serviciu de gazduire a sediului social.
Trebuie stiut ca in cazul in care se alege varianta chiriei sau a contractului de comodat va fi nevoie de mai multe documente justificative la schimbarea sediului social. Printre acestea, dovada dreptului de proprietate de la persona de la care a fost inchiriat spatiul.
Acestea nu sunt necesare in cazul in care se alege varianta gazdurii care, desi este temporara, este una dintre cele mai simple, rapide si ieftine solutii.
Inregistrarea schimbarii sediului social trebuie anuntata si la ANAF unde este nevoie sa fie depuse cateva documente. In primul rand, se va completa o cerere care trebuie sa contina noua adresa a firmei, precum si adresa vechiului sediu social pentru a se evidentia schimbarea. De asemenea, trebuie depuse si documentele care atesta dreptul de folosinta asupra noului sediu social, acestea fiind verificate de personalul ANAF.
In unele cazuri este neovie si de o declaratie pe propria raspundere a administratorului daca la noul sediu mai este folosit de o alta firma.
Una dintre variantele disponibile atat la infiintarea unei firme, cat si la mutarea acesteia, in ceea ce priveste sediul social este serviciul de gazduire care este permis in conformitate cu Legea societatilor. Astfel, SRL-urile si SA-urile pot folosi gazduirea sediului social ca solutie temporara pana in momentul in care gasesc optiunea cea mai buna.
Acest serviciu este pus la dispozitie si de agentii nostri in cateva orase ale tarii, astfel ca daca aveti in vedere mutarea firmei in orase precum Iasi, Timisoara sau Oradea, va putem pune la dispozitie acest serviciu la schimbarea sediului social. Pe langa faptul ca este o varianta ieftina unei chirii, este mult mai usor de obtinut si vine cu diverse servicii, precum receptia documentelor oficiale emise de autoritatile statului.
Schimbarea sediului social poate fi realizata cu ajutorul specialistilor nostri, asadar nu ezitati sa luati legatura cu noi.
Asociatul sau asociatii trebuie sa predea in original al ONRC certificatul de inregistrare al firmei in vederea eliberarii unui nou certificat cu noua adresa, avand in vedere ca se modifica actul constitutiv, certificatul de inregistrare si alte documente ce atesta functionarea firmei. In plus, actul constitutiv actualizat trebuie predat la ONRC si este necesara achizitionarea unui Registru Unic de Control nou si modificarea tuturor actelor care contin vechea adresa. Atunci cand firma isi muta sediul social intr-un alt judet, aceasta va fi radiata din evidenta judetului unde era inregistrate initial.
Costurile pentru modificarea sediului in alt judet sunt mai mari:
La modificarea in acelasi judet se aplica urmatoarele taxe:
Taxele prezentate mai sus pot suferi modificare, de aceea va invitam sa luati legatura cu specialistii nostri pentru informatii actualizate.
Important de stiut este ca o firma poate depune actele in vederea modificarii sediului social si dupa expirarea acestuia, insa risca sa fie declarata inactiva datorita inexistentei sediului social. Pentru detalii suplimentare nu ezitati sa contactati firma noastra.